Åbningstider og dagens gang

Børnehuset har åbent fra kl. 7.00 - 17.oo  fra mandag til fredag.

De børn der kommer inden kl. 07.20 bliver tilbudt morgenmad. Morgenmaden serveres i køkkenet i kælderen fra kl. 0700.

Omkring kl. 07.30 går åbnevagterne op fra den fælles hygge i køkkenet og åbner stuerne på de forskellige etager.

Vi opfordre, forældrene til at give besked om sygdom og fri inden kl. 08.00, da det giver os de bedste muligheder for at tilrettelægge dagen og prioritere vores ressourcer.

Fra kl. 09.00 til 09.30 afholdes der morgensamling på alle stuer.
Da fokus for morgensamlingen er hele gruppen, er det ikke muligt at aflevere barnet på stuen i den halve time.
For at barnet får den bedst mulige aflevering, har vi erfaring for at mødetiden 8.45 giver barnet tid til at blive modtaget på stuen, og få sagt farvel til forældrene inden morgensamlingen starter.

Vuggestuerne spiser kl. 11.00 og børnehaverne kl. ca 11.15.

Vuggestuebørnene sover typisk mellem 12.00 og 14.00.

Omkring kl 14.30 serveres der eftermiddagsmad.

Vi tilstræber at alle børn kommer ud hver dag, enten formiddag, over middag eller om eftermiddagen. I foråret og hen over sommeren er børnene mere ude end om vinteren.

Fra kl. ca 16 -16.30 bliver de første stuer lukket ned og børnene samles på en stuen. Børnene skal være i tøjet og hentet kl 17.00, hvor Børnehuset lukker.